dijous, 15 de febrer del 2018

Soc mort





Ja fa dies que ho sé: soc mort.

Avui me n’he adonat per la fortor que faig

de carn putrefacta.

Recordo que fa temps, dos anys o més,

ja em va dir un que treballa en una llibreria:

“fas pudor”..., potser llavors ja havia traspassat.

Fins ara, però, no n’he sigut del tot conscient.

I encara cada dia surto a comprar el pa.

Si em veieu, doncs, alguna vegada pel carrer

amb la baguet sota el braç, saludeu-me o no,

tant se val, que amb un caminant cadàver

la cortesia és opcional. Disculpeu, però, si jo

em faig l'orni, que en aquest estat

al carrer és millor que no t'hi trobin: és de mal gust.

I perdoneu també que no respongui emails,

watçaps, missatges privats i trucades

telefòniques: no sé què dir.

¡Comprengueu que això és molt estrany!

7 comentaris:

  1. Ànim Aumatell, tens el problema de pensar. Els beneits, els ximples, no el ten en aquest problema, i poden xerrar ores i hores. Només cal veure la quantitat de tertulians i gen "entesa" que x
    erra tant, i no diu res. Repeteixo; Ànim!

    ResponElimina
  2. Benbolgut, apreciat i estimat amic Aumatell. El teu escrit m'ha sorprès no diré més que això: et tinc per un home fort, no obstant qui es pot salvar, en aquest país, de ser enterrat viu?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel comentari, Ramon. S'ha de dir que vull fer literatura, tot i que és veritat que arrela en la realitat que em toca viure, que en bona part compartim. La intenció és denunciar que aquesta realitat ens assassina. Cada dia.

      Elimina